ГРОМАДСЬКА СПІЛКА

«ІННОВАЦІЙНА ОРХУСЬКА МЕРЕЖА ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД УКРАЇНИ ТА МІСТА КИЄВА»

CIVIC UNION «INNOVATION AARHUS` NETWORK TERRITORIAL COMMUNITIES OF UKRAINE AND KIEV CITY»

Перейти к записям

Територіальні громади

Сфера діяльності комісії ІІІ з правового забезпечення територіальних громад розпорядженням, володінням та інспектуванням природних ресурсів

Для чого створювати територіальні громади?

Всі розуміють, що для успіху Україні недостатньо змінити керівництво. Треба змінити систему. Проте мало хто знає, як її змінити. Ми знаємо. Відповідно до ст. 5 Конституції України, носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Відповідно до ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громадисамостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Отже все, що нам треба, це гарантувати, щоб територіальна громада набула свого конституційного права. А для цього потрібно шляхом загальних зборів утворити територіальну громаду як суб’єкт публічного права, яка набуде прав власності на комунальне майно на його території.

Така територіальна громада матиме легітимність, якщо буде створена місцевими зборами за участю щонайменше 50% жителів плюс один голос. На сьогодні таким чином вже створено 50 територіальних громад-власників у селах та селищах різних областей України. Позитивний досвід цих територіальних громад говорить про те, що саме це і є той шлях, яким повинна рухатись Україна сьогодні.

Вже сьогодні територіальні громади створюють власні виконавчі комітети та органи самозахисту згідно з Конституцією України.

Відповідно до ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади — жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста — самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до Статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; … встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

3 комментария

Оставить комментарий
  1. Marina Kozlovsky / Окт 9 2015

    Відповідно до ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади — жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста — самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

    Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада.

    Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

    Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у складі об’єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування. Отже, продовження процесу чергових місцевих виборів на території добровільно об’єднаних територіальних громад не лише грубо порушує Конституцію України, наші права як громадян України та виборців, а й дискредитує саму ідею добровільного об’єднання територіальних громад та унеможливлює подальший процес здійснення місцевого самоврядування на території нашої об’єднаної територіальної громади.

    За таких умов ми вважаємо, що продовження процесу чергових місцевих виборів є незаконним та підриває засади державного управління та місцевого самоврядування.

    А тому просимо невідкладно скасувати призначені чергові вибори 25 жовтня 2015 року та вжити усіх можливих заходів для захисту наших прав та свобод та забезпечити гарантоване Конституцією України право самостійно вирішувати питання місцевого значення, у тому числі шляхом утворення на території нашої громади органів місцевого самоврядування, структура та склад яких відповідала б приписам чинного законодавства нашої Держави. Децентралізація » Новини » Відкритий лист Президенту, Верховній Раді, Кабміну та ЦВК мешканців Білозерської об’єднаної громади (Донецька область) щодо проведення перших виборів http://decentralization.gov.ua/news/item/id/572

  2. Marina Kozlovsky / Окт 9 2015

    За інформацією Першого заступника Міністра, на даний час у Верховній Раді народними депутатами зареєстровано два законопроекти, прийняття яких дозволить призначати перші місцеві вибори в добровільно об’єднаних територіальних громадах, навіть якщо суб’єкти таких утворень розташовані в межах різних районів, без зміни територіальних меж районів. Мова йде про законопроекти № 3075 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення окремих положень організації проведення перших місцевих виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56445 та № 3106 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56482 «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей державної реєстрації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб».

    Однак, враховуючи законотворчий процес, прийняття цих законопроектів та вступ в дію відповідних законів до 25 жовтня цього року є малоймовірним.

    На Комітеті звучали пропозиції, що виборчий процес чергових місцевих виборів у зазначених 32-х територіальних громадах можливо зупинити тільки шляхом прийняття постанови Верховної Ради України із відповідними дорученнями ЦВК.

    По-перше, це рішення зекономить бюджетні кошти, бо голосування в таких територіальних громадах 25 жовтня не проводитиметься, а, по-друге, не дозволить утворити органи місцевого самоврядування у вже неіснуючих територіальних громадах, оскільки вони прийняли добровільне рішення про об’єднання і, фактично самоліквідацію.

    Комітет Верховної Ради підтримав пропозицію Мінрегіону щодо необхідності врегулювання усіх питань, пов’язаних з проведенням виборів у об’єднаних громадах, і звернувся до ЦВК за роз’ясненнями щодо шляхів вирішення ситуації, що склалася. Свої пропозиції з цього приводу ЦВК має презентувати на наступному засіданні Комітету 12 жовтня. Децентралізація » Новини » Комітет Верховної Ради чекає пропозицій від ЦВК щодо врегулювання усіх питань проведення виборів у об’єднаних громадах 8 жовтня http://decentralization.gov.ua/news/item/id/573

Оставить комментарий